Sunday 14 August 2011

|| This Is where I Begin ||

Salam~
Semalam akibat xsempat nak update sebab mood update lambat datang, makanya pagi nih, sesudah subuh je aku da dapat mood nak update. Hee. so pagi ni nak cerita how i jump into wedding photography. Actually macam yang aku dah cerita sebelum ni, minat dengan kamera dahla ada dalam diri ni. cuma x berkemampuan untuk memiliki sebuah DSLR je, so bila dah ada peluang untuk membeli sebuah DSLR, makanya minat ni pon mula la bercambah. dan disebabkan masa aku beli DSLR tu, one of my brother nak kahwin. so harusla aku shoot wedding abang aku kan, eventhough just suka2 sebab both my brother n SIL dah ada photog masing2. So dari situ aku expose diri dengan wedding photography and seriously, i fell in love. bukan sbb ape, tp ntahla,bagi aku wedding photog nih unik dan cantik. yela, props sume dah ade, cantik2 lagi,.so u dont need to think a lot about the props in order to produce an outstanding picture,.u just need to concentrate u ur skill. tapi bukan itu saja, kalau tanya otai pon, dorg xckp wedding photog nih senang. banyak lagi hal yang kena handle seperti public relation kta dgn client n fmily2 client, pressure masa event, perkara2 berbangkit yg kita xjgka msa event dan byk lagi la. tapi secara basicnya, kita dah ada model dan props yang terbaik untuk kita rakamkan menjadi sesuatu yang bernilai untuk kedua2 pasangan pengantin. Ok, da byk bebel sangat ni, jom layan gambar~


Untuk pengetahuan semua, gambar2 ni diambil di Mengkuang Dam penang. memang nice tempat ni utk shoot wedding,.tapi tuhla, aku dapat thu Mengkuang Dam akan ditutup utk penyelenggaraan..xsure untuk berapa lama, tp dgr2 macam nk tutup 2 tahun jugaklaa.. so trpaksa la cari lubuk outdoor lain pasni. hehe. last but not least, thanks to OP my brother ni yg sporting jek bg aku mnyempit2 shoot gambar jugak time dia tgh shoot outdoor ni. hee. 

Best regards
Iylah Salleh Photography
0195263176
cheekysoul88@gmail.com

No comments: