Monday 2 May 2011

: Next n next :

haloo~ so for da next entry, meh la saya nak cerita sikit macam mana terlibat dengan dunia photo nih..yeah~ minat tuh bukan datang sekelip mata macam hari ni tido, esok mimpi dslr, lantas terus pergi rembt~ oh tidak! its not one night stand hobby. ups! one night stand pulak tetiba.haha. thus, ianya merupakan minat yang dipupuk sejak kecil. minat yang dipupuk hasil dari kritikan family juga kawan2, saya terus bergiat dalam photography walaupun hanya menggunakan kamera kodak filem, kemudia beralih kepada digital kompak kamera, kemudian kepada kamera handphone, dan terakhir sekali, dslr. Bukan mudah sebenarnya nak berkarya menggunakan cahaya ni juga angle of view seseorg memainkan peranan penting untuk menghasilkan gambar yang unik. Ingat lagi masa kecil2 dulu, saya xsuka snap gambar menggunakan angle skema yang orang dulu gemar gunakan iaitu gambar full landscape ataupun  potrait.tapi saya gemar snap senget, snap berbentuk diamond dan sebagainya sebab bagi saya unik.tapi tuhla, selalu kena marah dgn mak saya bila gambar dah siap dicuci.hAhaha.tapi saya sukakan angle tersebut.,hee. makanya, dari situla saya bermula sebagai photographer unik yang suka mencuba sesuatu yang lain dari yang lain..so cukupla disini bebelan untuk hari ini, trima la satu cntoh gmba senget favourite dulu2.haha.ciao!

So ini contoh gmbar senget bentuk diamond tersebut.           

Exif data: Fujifilm,model: FinepixF40fd
               exposure: 1/42
               F number: f2.8
               iso: 2000

No comments: